بهترین راهکار های مدیریت زمان

بهترین راهکار های مدیریت زمان,حواس پرتی ها را کنار بگذارید ,از یک تایمر استفاده کنید, از دوستان خود کمک بخواهید, هدف های خود را مشخص کنید, خودتان را تشویق کنید, روز ها را تقسیم بندی کنید, به

بهترین راهکار های مدیریت زمان

وبلاگ نویسی , آموزش وبلاگ نویسی

شما با این مقاله می توانید در کمترین زمان ممکن بهترین وبلاگ را بنویسید و بهترین وبلاگ نویس شوید پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید

یکی از بزرگ ترین چالش های هر وبلاگ نویس و آزادکارها مدیریت حداکثر استفاده از زمان است. این روز ها افراد به دلایل مختلف زمان کافی برای نوشتن در اختیار ندارند و مدیریت زمان بهترین راهکار برای این افراد است تا هم به فعالیت های روزمره خود برسند و هم زمان کافی برای نوشتن در وبلاگشان بدست آوردند. در مدیریت زمان نه تنها شما باید وقت خود را به بخش های مختلف کسب و کار اختصاص دهید، بلکه باید حواس پرتی های روزانه خود را نیز کنار بگذارید. در این پست از یک ادمین می خواهم ۱۲ راهکار برای مدیریت زمان در وبلاگ نویسی را با شما به اشتراک بگذارم. اگر دوست دارید زمان خود را برای نوشتن در وبلاگتان مدیریت کنید، تا پایان با من همراه باشید.


    ۱- حواس پرتی ها را کنار بگذارید

بار ها برای خود من پیش آمده که وقتی در حال نوشتن هستم کسی از من می خواهد تا کاری را انجام دهم یا تلفنم زنگ می خورد. مواردی از این قبیل جزو شایع ترین حواس پرتی ها در هنگام نوشتن هستند. اگر می خواهید از این حواس پرتی ها دور بمانید در هنگام نوشتن تمامی ارتباطات آنلاین خود را قطع کنید، تب های غیر ضروری در مرورگر را ببندید و به اینباکس ایمیل خود سر نزنید. اگر نمی توانید از شبکه های اجتماعی دل بکنید من افزونه ی StayFocusd برای گوگل کروم را به شما پیشنهاد میکنم. با استفاده از این افزونه می توانید زمان خود را در سایت هایی مانند فیس بوک و توییتر مدیریت کنید.

    ۲- از یک تایمر استفاده کنید

استفاده از یک تایمر می تواند تاثیر بسزایی در مدیریت زمان شما داشته باشد. فقط کافی است که برای هر مطلبی که می نویسید زمان خاصی را تعیین کنید و با استفاده از زمان سنج خود را تحت فشار قرار دهید تا در زمان مشخص شده مطلب را به پایان برسانید. تعیین زمان برای هر مطلب به میزان توانایی شما در نگارش و ویرایش حجم مطلب بستگی دارد.

    ۳- از دوستان خود کمک بخواهید

استفاده از دوستان خود به این معناست که افرادی در کنار خود داشته باشید تا در هر ساعت میزان فعالیت شما را اندازه گیری کنند. استفاده از دوستان خود یکی از موثرترین روش ها در افزایش بهره وری در هنگام نوشتن است. سعی کنید از دوستان خود استفاده کنید که به این سادگی ها از چیزی نمی گذرند و در صورت لزوم شما را توبیخ کنند.

    ۴ – هدف های خود را مشخص کنید

Laura Vanderkam یک آزاد کار اهل نیویورک و نویسنده ی کتاب ۱۶۸ ساعت می‌گوید که شما بیش از انکه فکر می‌کنید وقت دارید. او به شما توصیه می کند که یک لیست از کار هایی که در طول هفته باید انجام دهید را تهیه کنید و در زمان های مقرر شده به انجام دادن آنها اقدام کنید.

    ۵- خودتان را تشویق کنید

شاید تشویق کردن خود از نگاه خیلی از افراد یک کار بی فایده به نظر برسد اما خود تشویقی یا تحسین شدن توسط دیگران می تواند تاثیری غیر قابل اندازه گیری بر فعالیت های شما داشته باشید. جایزه ی اهدایی به خود لازم نیست که چندان بزرگ باشد. رفتن به رستوران با یک دوست یا یک لیوان قهوه می‌تواند بهترین جایزه برای تشویق شما باشد.

    ۶- روز ها را تقسیم بندی کنید

برای استفاده بهتر از زمان می توانید روز خود را به چند قسمت تقسیم بندی کنید. این کار علاوه بر مدیریت زمان باعث می شود که بتوانید با تمرکز بیشتر به نوشتن یا مدیریت پروژه هایتان بپردازید. جنیفر ویلیس، یک آزاد کار اهل پورتلند می گوید که من یک تخته سفید در خانه دارم که برای هر روز از هفته بخش هایی در نظر گرفته ام.

    ۷- به خودتان استراحت بدهید

نوشتن های طولانی مدت نه تنها میزان بهره وری شما را کاهش می دهد، بلکه باعث تباه شدن بخشی از زمان مفید شما نیز می شود. زمانی که احساس خستگی می کنید و به اصطلاح مغزتان نمی کشد، برای یک زمان کوتاه به خودتان استراحت بدهید و مثلا با نوشیدن یک قهوه یا قدم زدن و... ذهن خود را برای نوشتن آماده کنید.

    ۸- از یک لیست ” انجام داده ام ” استفاده کنید

یکی از کار های مورد علاقه ی من در پایان هر روز نگاهی به لیست کار هایی است که انجام داده ام. سعی کنید از شب قبل یا صبح که از خواب بلند می‌شوید قلم و کاغذ خود را بردارید و کار هایی که می خواهید در طول انجام دهید را یادداشت کنید. این کار باعث می شود که با برنامه و در سر وقت کار هایتان را انجام دهید و در زمان نیر صرفه جویی کنید. برای سر و سامان دادن به امور روزانه می توانید از واندرلیست که پیش از این در ۱ ادمین نیز به معرفی آن پرداختیم استفاده کنید.

    ۹- وقتی کسی نیست بنویسید

همه ی ما سکوت را دوست داریم. پس وقتی کسی در کنارتان نیست یا در دفتر یا محل کار تنها هستید شروع به نوشتن کنید. نوشتن در تنهایی علاوه بر افزایش تمرکز باعث نوشتن بدون وقفه نیز می شود. برای نوشتن هایی از این دست باید فرصت ها را غنیمت بشمارید. معمولا بعد از ظهر های روز های تعطیل مانند جمعه بهترین زمان برای نوشتن هستند.

    ۱۰- انرژی و وقت خود را صرف کار های بیهوده نکنید

یکی از مشکلاتی که بین اکثر نویسندگان رایج است این است که انرژی و وقت خود را صرف کار هایی بیهوده می کنند که هیچ نتیجه ای در پی دارد. چرخیدن در پیام رسان ها, دل مشغولی برای جنس مخالف و … از جمله ی این امور هستند. بجای اینکه ساعت ها در وایبر و واتس آپ بچرخید، سعی کنید زمان خود را به اموری اختصاص دهید که ارزشش را دارد و می تواند نکته ای تازه را به شما بیاموزد.

    ۱۱- مقابله با سخت ترین مسائل برای اولین بار

از مقابله با سخت ترین مسائل برای اولین بار نترسید و هر چند هم که وقت گیر باشند، به حل آنها بپردازید . رویارو شدن با مسائل سخت و پیچیده آن هم برای اولین بار نه تنها باعث افزایش اعتماد به نفس می شود، بلکه به شما می آموزد که چگونه با این مسائل برخورد کنید تا در مسائل بعدی بتوانید سریع تر و با اعتماد بیشتر به جواب برسید و در وقت خود نیز صرفه جویی کنید. حل مسائل سخت می تواند خوراک روحیه ی یک روز شما را تامین کند.

    ۱۲- کمک بگیرید

استفاده از نویسندگان مهمان یا استخدام کردن افرادی برای کار بر روی وبلاگ یکی از رایج ترین کار ها میان وبلاگ نویسان است. فراموش نکنید که موفقیت شما در گرو کار گروهی است و با من من کردن و تنها کار کردن به هیچ جا نخواهید رسید. اگر نمی خواهید نویسندگانی برای وبلاگ خود استخدام کنید، پس کسانی را به خدمت بگیرید تا کار هایی مانند امور اداری یا شخصی شما را انجام دهند. این کار باعث می‌شود که تمرکز شما بر روی نوشتن افزایش یابد که به تبع آن باعث صرفه جویی در وقت نیز می‌شود.

در این مقاله سعی کردم نکاتی را که می تواند در بهره وری بیشتر از وقت برای نوشتن در وبلاگتان برایتان مفید باشد را یادآوری کنیم. اگر شما تجربه ای در مدیریت زمان و افزایش بهره وری دارید، آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منابع:http://kharazmi.org/