روانشناسی :: تست روانشناسی ،مشاوره ،روانشناسی زناشویی ،روانشناسی کودکان

روانشناسی :: تست روانشناسی ،مشاوره ،روانشناسی زناشویی ،روانشناسی کودکان,ارگاسم,امیزش جنسی,پرده بکارت,روانشناسی مشاوره خانواده,روانشناسی کودک تست روانشناسی,درمان زود ازالی آمیزش,تست شخصیت شناسی,آمیزش جنسی,انزال زودرس,تست عشق,تست افسردگی ، روانشناسی ، مشاوره ،زندگی بهتر

کسب در آمد با بیتکوین

بهترین راهکار های مدیریت زمان

وبلاگ نویسی , آموزش وبلاگ نویسی

شما با این مقاله می توانید در کمترین زمان ممکن بهترین وبلاگ را بنویسید و بهترین وبلاگ نویس شوید پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید

یکی از بزرگ ترین چالش های هر وبلاگ نویس و آزادکارها مدیریت حداکثر استفاده از زمان است. این روز ها افراد به دلایل مختلف زمان کافی برای نوشتن در اختیار ندارند و مدیریت زمان بهترین راهکار برای این افراد است تا هم به فعالیت های روزمره خود برسند و هم زمان کافی برای نوشتن در وبلاگشان بدست آوردند. در مدیریت زمان نه تنها شما باید وقت خود را به بخش های مختلف کسب و کار اختصاص دهید، بلکه باید حواس پرتی های روزانه خود را نیز کنار بگذارید. در این پست از یک ادمین می خواهم ۱۲ راهکار برای مدیریت زمان در وبلاگ نویسی را با شما به اشتراک بگذارم. اگر دوست دارید زمان خود را برای نوشتن در وبلاگتان مدیریت کنید، تا پایان با من همراه باشید.


    ۱- حواس پرتی ها را کنار بگذارید

بار ها برای خود من پیش آمده که وقتی در حال نوشتن هستم کسی از من می خواهد تا کاری را انجام دهم یا تلفنم زنگ می خورد. مواردی از این قبیل جزو شایع ترین حواس پرتی ها در هنگام نوشتن هستند. اگر می خواهید از این حواس پرتی ها دور بمانید در هنگام نوشتن تمامی ارتباطات آنلاین خود را قطع کنید، تب های غیر ضروری در مرورگر را ببندید و به اینباکس ایمیل خود سر نزنید. اگر نمی توانید از شبکه های اجتماعی دل بکنید من افزونه ی StayFocusd برای گوگل کروم را به شما پیشنهاد میکنم. با استفاده از این افزونه می توانید زمان خود را در سایت هایی مانند فیس بوک و توییتر مدیریت کنید.

    ۲- از یک تایمر استفاده کنید

استفاده از یک تایمر می تواند تاثیر بسزایی در مدیریت زمان شما داشته باشد. فقط کافی است که برای هر مطلبی که می نویسید زمان خاصی را تعیین کنید و با استفاده از زمان سنج خود را تحت فشار قرار دهید تا در زمان مشخص شده مطلب را به پایان برسانید. تعیین زمان برای هر مطلب به میزان توانایی شما در نگارش و ویرایش حجم مطلب بستگی دارد.

    ۳- از دوستان خود کمک بخواهید

استفاده از دوستان خود به این معناست که افرادی در کنار خود داشته باشید تا در هر ساعت میزان فعالیت شما را اندازه گیری کنند. استفاده از دوستان خود یکی از موثرترین روش ها در افزایش بهره وری در هنگام نوشتن است. سعی کنید از دوستان خود استفاده کنید که به این سادگی ها از چیزی نمی گذرند و در صورت لزوم شما را توبیخ کنند.

    ۴ – هدف های خود را مشخص کنید

Laura Vanderkam یک آزاد کار اهل نیویورک و نویسنده ی کتاب ۱۶۸ ساعت می‌گوید که شما بیش از انکه فکر می‌کنید وقت دارید. او به شما توصیه می کند که یک لیست از کار هایی که در طول هفته باید انجام دهید را تهیه کنید و در زمان های مقرر شده به انجام دادن آنها اقدام کنید.

    ۵- خودتان را تشویق کنید

شاید تشویق کردن خود از نگاه خیلی از افراد یک کار بی فایده به نظر برسد اما خود تشویقی یا تحسین شدن توسط دیگران می تواند تاثیری غیر قابل اندازه گیری بر فعالیت های شما داشته باشید. جایزه ی اهدایی به خود لازم نیست که چندان بزرگ باشد. رفتن به رستوران با یک دوست یا یک لیوان قهوه می‌تواند بهترین جایزه برای تشویق شما باشد.

    ۶- روز ها را تقسیم بندی کنید

برای استفاده بهتر از زمان می توانید روز خود را به چند قسمت تقسیم بندی کنید. این کار علاوه بر مدیریت زمان باعث می شود که بتوانید با تمرکز بیشتر به نوشتن یا مدیریت پروژه هایتان بپردازید. جنیفر ویلیس، یک آزاد کار اهل پورتلند می گوید که من یک تخته سفید در خانه دارم که برای هر روز از هفته بخش هایی در نظر گرفته ام.

    ۷- به خودتان استراحت بدهید

نوشتن های طولانی مدت نه تنها میزان بهره وری شما را کاهش می دهد، بلکه باعث تباه شدن بخشی از زمان مفید شما نیز می شود. زمانی که احساس خستگی می کنید و به اصطلاح مغزتان نمی کشد، برای یک زمان کوتاه به خودتان استراحت بدهید و مثلا با نوشیدن یک قهوه یا قدم زدن و... ذهن خود را برای نوشتن آماده کنید.

    ۸- از یک لیست ” انجام داده ام ” استفاده کنید

یکی از کار های مورد علاقه ی من در پایان هر روز نگاهی به لیست کار هایی است که انجام داده ام. سعی کنید از شب قبل یا صبح که از خواب بلند می‌شوید قلم و کاغذ خود را بردارید و کار هایی که می خواهید در طول انجام دهید را یادداشت کنید. این کار باعث می شود که با برنامه و در سر وقت کار هایتان را انجام دهید و در زمان نیر صرفه جویی کنید. برای سر و سامان دادن به امور روزانه می توانید از واندرلیست که پیش از این در ۱ ادمین نیز به معرفی آن پرداختیم استفاده کنید.

    ۹- وقتی کسی نیست بنویسید

همه ی ما سکوت را دوست داریم. پس وقتی کسی در کنارتان نیست یا در دفتر یا محل کار تنها هستید شروع به نوشتن کنید. نوشتن در تنهایی علاوه بر افزایش تمرکز باعث نوشتن بدون وقفه نیز می شود. برای نوشتن هایی از این دست باید فرصت ها را غنیمت بشمارید. معمولا بعد از ظهر های روز های تعطیل مانند جمعه بهترین زمان برای نوشتن هستند.

    ۱۰- انرژی و وقت خود را صرف کار های بیهوده نکنید

یکی از مشکلاتی که بین اکثر نویسندگان رایج است این است که انرژی و وقت خود را صرف کار هایی بیهوده می کنند که هیچ نتیجه ای در پی دارد. چرخیدن در پیام رسان ها, دل مشغولی برای جنس مخالف و … از جمله ی این امور هستند. بجای اینکه ساعت ها در وایبر و واتس آپ بچرخید، سعی کنید زمان خود را به اموری اختصاص دهید که ارزشش را دارد و می تواند نکته ای تازه را به شما بیاموزد.

    ۱۱- مقابله با سخت ترین مسائل برای اولین بار

از مقابله با سخت ترین مسائل برای اولین بار نترسید و هر چند هم که وقت گیر باشند، به حل آنها بپردازید . رویارو شدن با مسائل سخت و پیچیده آن هم برای اولین بار نه تنها باعث افزایش اعتماد به نفس می شود، بلکه به شما می آموزد که چگونه با این مسائل برخورد کنید تا در مسائل بعدی بتوانید سریع تر و با اعتماد بیشتر به جواب برسید و در وقت خود نیز صرفه جویی کنید. حل مسائل سخت می تواند خوراک روحیه ی یک روز شما را تامین کند.

    ۱۲- کمک بگیرید

استفاده از نویسندگان مهمان یا استخدام کردن افرادی برای کار بر روی وبلاگ یکی از رایج ترین کار ها میان وبلاگ نویسان است. فراموش نکنید که موفقیت شما در گرو کار گروهی است و با من من کردن و تنها کار کردن به هیچ جا نخواهید رسید. اگر نمی خواهید نویسندگانی برای وبلاگ خود استخدام کنید، پس کسانی را به خدمت بگیرید تا کار هایی مانند امور اداری یا شخصی شما را انجام دهند. این کار باعث می‌شود که تمرکز شما بر روی نوشتن افزایش یابد که به تبع آن باعث صرفه جویی در وقت نیز می‌شود.

در این مقاله سعی کردم نکاتی را که می تواند در بهره وری بیشتر از وقت برای نوشتن در وبلاگتان برایتان مفید باشد را یادآوری کنیم. اگر شما تجربه ای در مدیریت زمان و افزایش بهره وری دارید، آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منابع:http://kharazmi.org/

عواملی که روح تان را بیمار می کند

روحی سالم, سلامتی روحی, احساسات منفی و افسردگی, اضطراب و افسردگی, کوچک ترین استرس, کنترل استرس, افزایش سلامت روحی, شرایط

برای داشتن جسم و روحی سالم به مراقبت مداوم و ترک برخی از عادت های نادرست نیاز دارید. از بی تحرکی گرفته تا حساسیت زیاد به مسائل، غرق شدن در دنیای مجازی، خمیده راه رفتن و ... همگی سلامتی روحی تان را به خطر می اندازند. در این مطلب درباره 8 عامل مشکل ساز برای سلامت روح صحبت می کنیم.

خانه نشینی و بی تحرکی بدنی
محققان کالج دانشگاهی لندن به این نتیجه رسیده اند که کم تحرکی جسمانی با ابتلای به افسردگی و تشدید آن رابطه دارد.
به عقیده این محققان، فقط با سه جلسه ورزش در هفته می شود حدود بیست درصد احساسات منفی و افسردگی را کاهش داد.
توصیه می کنیم از هر موقعیتی برای پیاده روی استفاده کنید. برای انجام خریدهای روزانه از ماشین استفاده نکنید و با پای پیاده این کار را انجام دهید.
 
روابط و شرایط آزاردهنده
برای سرو سامان دادن به برخی شرایط بغرنج و خاتمه دادن به روابط نامناسب زمان لازم است.
محققان  بخش پزشکی دانشگاه UCLA به این نتیجه رسیده اند که واکنش های اجتماعی منفی در طولانی مدت باعث بروز التهاب در سلوهای بدن شده و به مرور منجر به بیماری های قلبی عروقی، سرطان و فشار خون بالا می شود.
داشتن روابط زناشویی، خانوادگی، کاری یا حتی روابط دوستانه نامناسب می تواند روی اعتماد به نفس افراد تاثیر منفی بگذارد و استرس و افسردگی ایجاد کند.
اگر شما نیز درگیر چنین روابط بغرنجی شده اید، حتما از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

کمبود خواب
محققان دانشگاه باستیر به این نتیجه رسیده اند که خواب کافی اساس سلامتی بدن است.
زمانی که ما به خواب می رویم، بدن از این فرصت برای تجدید عملکرد ارگان های بدن مانند سیستم عصبی مرکزی، مغز و دستگاه گوارش و ... استفاده می کند.
اگر احساس افسردگی می کنید، احتمالا از کمبود خواب رنج می برید. توصیه می کنیم از سه ساعت قبل از رفتن به رختخواب، لوازم برقی مانند تلویزیون، رایانه، موبایل و غیره را خاموش نمایید و یک محیط آرام برای خود ایجاد کنید.
یک فنجان دمنوش آرامبخش مثل دم کرده گل بابونه میل کنید و نور چراغ های خانه را کم کنید.
 
عکس و فیلم گرفتن از حوادث
این روزها اکثر مردم مشغول فیلم گرفتن از هر اتفاق یا صحنه ای هستند. به طوری که تمام حوادث را از دوربین تماشا می کنند و به خاطر سپردن کامل اتفاق در حال وقوع را از دست می دهند.
البته دیدن این صحنه ها برای خیلی از ما عادی شده است، اما محققان دانشگاه باستیر واشنگتن به این نتیجه رسیده اند هر چه ما بیشتر از وقایع عکس و فیلم بگیریم، بیشتر در به یادآوری حوادث دچار مشکل می شویم.
به خاطر اینکه شما زمانی می توانید جزئیات یک حادثه را به خاطر بسپارید و به موقع به یاد بیاورید که به طور واقعی درگیر آن حادثه شده باشید، نه اینکه در حال ضبط آن باشید. در نتیجه این کار به مرور زمان به حافظه و سلامت روحی شما آسیب می زند.
پس، از این به بعد زمانی که مشغول تماشای صحنه ای هستید، به جای عکس یا فیلم گرفتن از آن، با تمرکز تمام در دنیای واقعی غرق شوید.
 
کار زنان با کامپیوتر
شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی
همین حالا با خودتان فکر کنید، آخرین باری که یک مکالمه ی عمیق و بدون دخالت شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی با دوستان، همسر یا یکی از اعضای خانواده تان داشته اید، کی بوده است؟
این روزها خیلی از ما به طور ارادی، خود را در دام دنیای مجازی گرفتار کرده ایم. اما واقعیت این است که در تماس بودن با دوستان و آشنایان در دنیای مجازی یک رابطه واقعی محسوب نمی شود.
به عقیده ی محققان غرق شدن در دنیای مجازی باعث کاهش دقت، تجربیات و احساسات ما می شود و ما را به گونه ای عادت می دهد که توقع داشته باشیم با یک کلیک ناقابل و با سرعت تمام، به خواسته هایمان برسیم. چیزی که در زندگی واقعی امری ناممکن است.
تمام این مسائل باعث سرخوردگی در دنیای واقعی می شود. توصیه ی متخصصان این است که روزی چند ساعت خود را از دنیای مجازی بیرون بکشید و به جسم و روح خود بپردازید. در غیر این صورت امکان بروز اختلالاتی مانند اضطراب و افسردگی بیشتر خواهد شد.
 
حساسیت بیش از حد به مسائل
اگر یک صحبت منفی از طرف یک همکار و یا حتی شلوغی و ترافیک خیابان ها، روزتان را به طور کامل خراب می کند، باید بیشتر حواستان باشد.
نتایج پژوهشی که در روزنامه Psychology Today به چاپ رسیده است نشان می دهد میزان هورمون کورتیزول (هورمون استرس) در افرادی که با کوچک ترین استرس، از نظر روحی به هم می ریزند، بیشتر است.
به عقیده محققان میزان بالای کورتیزول باعث کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن و کاهش تراکم استخوانی و همچنین افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا، چاقی و کلسترول خون بالا می شود.
به عقیده محققان یادگیری کنترل استرس می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به افسردگی و افزایش سلامت روحی شود.
در نتیجه بهتر است نیمه ی پر لیوان را ببینید و روزتان را با یاد خدا و لبخند آغاز کنید.
 
خمیده بودن
محققان معتقدند که راه رفتن با پشت خمیده چیزی فراتر از یک تنبلی و بی حالی ساده است.
نتایج پژوهشی که در مجله Behavior Therapy and Experimental Psychiatry به چاپ رسیده است نشان می دهد راه رفتن با شانه های افتاده و حالتی خمیده، تاثیری منفی روی خلق و خوی و شرایط روحی افراد می گذارد.
برعکس افرادی که هنگام راه رفتن کمر خود را صاف می کنند، شانه ها را به عقب و چانه را جلو می دهند، سلامت روانی بالاتری دارند و بانشاط تر هستند.
البته باید گفت صاف راه رفتن نباید از روی تکبر و غرور باشد که در این صورت، تاثیر بسیار بدتری روی سلامت روان فرد خواهد گذاشت.
 
نادیده گرفتن نیازهای شخصی
در بین تمام گرفتاری ها و مسئولیت های کاری، خانوادگی و اجتماعی خود، چه زمانی را به شخص خودتان اختصاص می دهید؟
اگر در طول روز زمانی را برای آرامش خودتان در نظر نگیرید، دیر یا زود دچار استرس شده و از نظر روحی به هم خواهد ریخت.
لذا روزانه حداقل 15 دقیقه را به شخص خودتان اختصاص دهید.
هر کسی نیاز به استراحت روحی دارد تا بهتر بتواند به مسئولیت های دیگر خود برسد.

منبع : بیتوته

صفحات روانشناسی :: تست روانشناسی ،مشاوره ،روانشناسی زناشویی ،روانشناسی کودکان


تعداد صفحات : 5